Dag 3 van 217! :-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu Dag 3 van 217! :-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu

Dag 3 van 217! :-)

Door: erikenelkie

23 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Na een lange en enigszins vermoeiende vlucht: lees vreselijke stoelen en een veel te dikke buurman die met zijn vatsige arm ook nog de helft van een van onze stoelen innam, kwamen we gisteren rond drie uur lokale tijd hier aan. De eerste uitdaging was het zoeken van een hotel. We hebben vanuit NL niets geboekt. In de trein maakten we kennis met een man uit Singapore die vaker in Bangkok geweest was. Toen we hem vertelden dat we van plan waren door Bankok te lopen was zijn commentaar: “the traffic wil kill you”... We dachten eerst nog dat dit enigszins overdreven was, maar na een Tuk Tuk tocht van een paar uur vandaag begrijpen we precies wat hij bedoelt. Er rijden hier auto’s, brommers en tuk tuk’s, allemaal door elkaar en allemaal veel te hard. De zebrapaden worden ook niet gebruikt zoals bij ons in NL kwamen we achter toen we over een zebrapad, met groen licht voor ons, wilden oversteken en er er toch van beide kanten opeens auto’s, brommers en tuk tuk’s aankwamen... (Aaagrg!). Papa’s en mama’s: als we goed uitkijken, gaat het wel prima hoor!

Iets minder leuk is het dat onze bagage nog steeds niet hier is. Die is schijnbaar ergens in Londen blijven liggen (ze zijn hier niet zo scheutig met de uitleg daarover). De berichtgeving tot nu toe is dat Erik’s tas vandaag in ons hotel afgegeven zou worden (het is inmiddels echter 21.20 lokale tijd, dus we zijn hier een beetje aan gaan twijfelen). Van Elkie’s bagage is nog steeds niet vernomen, wat wel lastig is omdat mijn nachtlenzen in die tas zitten en ik waarschijnlijk morgen dus niet zo veel meer kan zien :-S. Daarnaast is het hier ongeveer 100 graden! Wat uiteraard niet zo fijn is als je al drie dagen dezelfde kleren aanhebt. Voordeel is wel dat we zelfs in het druk bevolkte Bangkok overal waar we lopen genoeg ruimte hebben ;-).

Dan nog even terugkomen op onze tuk tuk ervaring van vandaag. Voor 45 ct heeft een tuk tuk-man ons ongeveer drie uur rondgereden. We hebben ons uiteraard ontzettend verbaasd over deze prijs.... Totdat we erachter kwamen dat hij een fee krijgt als hij ons bij bepaalde winkels afzet, waar wij dan hopelijk iets gaan kopen. Naast de mooie bezienswaardigheden hebben we ons dus vandaag uit twee ‘pakkenfabrieken’ en een juwelier moeten kletsen. Je wordt daar dan ontzettend aardig ontvangen en als je na 20 minuten eindelijk durft te zeggen dat je toch eigenlijk geen pak nodig hebt (nadat alle smoesjes a la ; “ik kan het niet meenemen in mijn bakpack”, “ik blijf hier niet zo lang” niet bleken te werken... ze hebben voor alles een oplossing) zijn ze toch opeens niet meer zo aardig en kun je zonder dat iemand je nog een keer aankijkt de winkel weer verlaten...

Het hotel dat we hebben gevonden is trouwens erg leuk en schoon en ook het eten is hier erg lekker. Dus wat dat betreft vermaken we ons wel. Al moet je wel even de Thaise gebruiken leren kennen, “not zo spicy” betekent eigenlijk “nondeju huig-burning hot”

We blijven hier waarschijnlijk nog twee nachten en gaan dan naar het zuiden, naar de eilanden. Daar zullen we jullie wel weer even opdaten!

• 23 Juni 2011 - 15:11

Linde:

Jeeeeej!
    Ben blij dat jullie goed aangekomen zijn,hopelijk hebben jullie snel jullie bagage,is niet zo handig idd!

Heel veel plezier nog in Bangkok en ik kijk al uit naar de nieuwe update!

Hier missen jullie trouwens nix, het is zomer,maar t lijkt wel herfst!vandaag de salarissen verwerkt samen met Peter,als dat maar goed gaat ;-)

Have fun!xxx

• 23 Juni 2011 - 15:16

Irma:

Hi Elkie en Erik,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! Goed dat jullie veilig zijn aangekomen.

Ik mis jullie wel, ik zal proberen om Linde goed te ondersteunen. Natuurlijk ook een beetje in mijn eigen belang...

Geniet ervan!!

• 23 Juni 2011 - 15:35

Rick:

He kanjers,
    Dat is pas een begin van een avontuurlijke reis..geen baggage en gepeopled worden..hihi.
    Leuk dat het begonnen is...op naar whet volgende avontuur..
    Big hug...geniet ze

• 23 Juni 2011 - 15:35

Wimmo:

El-kie
    Leuk om te horen dat je (jullie) vertrokken zijn voor je avontuurlijke reis. Je eerste ervaring lijkt welhaast die van een Turkse vakantie.
    Je bagage kwijt is minder, maar zal hopelijk wel weer goed komen.
    Goede reis verder en ik hoop je verder te volgen middels je reisverslagen.
    De volgende "reunie" is er dan weer behoorlijk wat bij te praten en uit te wisselen.
    Stay healty and safe.

• 23 Juni 2011 - 15:49

Tante Ingrid (haha):

hoi hoi wat leuk om iets van jullie te horen, balen van de bagage natuurlijk of is ie inmiddels gearriveerd????
    Dat avontuur met die tuk tuk hadden wij jullie natuurlijk ff moeten vertellen maar goed dat leer je snel genoeg daar, wat je wel en niet meer moet doen. haha
    ik ga jullie verhalen bij houden, kei leuk, tot snel

• 23 Juni 2011 - 15:58

Jeanne:

Hey lieverds,
    Wat leuk dat jullie al zo´n uitgebreid verslag geschreven hebben en ook meteen al van die schitterende foto´s.
    Je eerste doop hebben jullie dus al gehad met die pakkenwinkel. :-)

Beetje k.t van die bagage. Ik hoor voor jullie dat deze snel aankomt.
    Heel veel plezier en genieten XX

• 23 Juni 2011 - 16:46

Vera:

Hey Elkie en Erik,

Wat leuk om jullie verslag te lezen! Ik ga het zeker bijhouden alle 217 dagen :-)

Balen van jullie bagage maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om alvast wat te gaan shoppen! Alhoewel als je al die aankopen nog de hele wereldreis moet gaan meesjouwen.....

Geniet van jullie mooie reis!

Groetjes Vera

• 23 Juni 2011 - 16:53

Suus:

Lieverds!!!! Wat een gave foto's!! Ik kijk nu al uit naar de volgende update. Fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Nu de rugzakken nog.
    Heel veel plezier en een dikke vette kus van mij en ook van Sien natuurlijk maar die zit beneden. Kzal haar dadelijk naar boven sturen om jullie reisverslag te lezen. ;) Bye!!!!

• 23 Juni 2011 - 17:57

Leny:

Hoi
    Het avontuur is begonnen! We gaan het in Sterksel helemaal volgen.
    Vervelend van die bagage, hopelijk is het gauw opgelost. Geniet van alles, ook van zo'n tuk-tuk-tochtje.
    Groetjes,

• 23 Juni 2011 - 18:45

Ine:

hoi elkie en Erik
    leuk om nu al jullie eerste reisverslag te lezen. En wat een kleuren op de foto's ,zelfs die tuk tuk helemaal gekleurd. Ik las vandaag een berichtje in de krant dat er op schiphol veel commotie was ontstaan door een onbeheerde koffer, waarvan ze dachten det er explosieven inzaten.
    toen dacht ik nog even aan jou koffer elkie.....
    Hopelijk komt die van jou snel boven water, want zonder bagage is ook maar niks. Kun je natuurlijk wel een mooie nieuwe Thaise garderobe aanschaffen. heel veel groetjes en ik ben benieuwd naar het volgende verslag. groetjes Ine

• 23 Juni 2011 - 20:39

Maureen:

Hoi hoi,

Wat leuk om jullie hier te volgen!

Groetjes,
    Maureen

• 24 Juni 2011 - 06:03

Thijs:

Mooi verhaal! Enjoy, mr. Psoriasis is doing fine ;-).

• 24 Juni 2011 - 10:37

Marion:

He Erik en Elkie,

Wat zijn de foto's mooi zeg! Fijn om te lezen dat jullie nu al zo'n fijne tijd hebben ondanks de problemen met de bagage. Maak er een leuke tijd van!

Groetjes

• 24 Juni 2011 - 11:37

Henny:

Hoi Elkie en Erik.
    Bedankt voor jullie verhaal, hopelijk is de bagage ondertussen aangekomen want dat lijkt me wel een beetje lastig vooral na de confrontratie met dikkie in het vliegtuig. De foto's zien er mooi uit alles fleurig en kleurrijk.
    De drukte en de verkeerschaos is inderdaad heel anders dan bij ons dat heb ik vaker gehoord. maar toch bijzonder om het allemaal mee te maken denk ik. Tot de volgende keer, liefs van ons, Henny en Jan.

• 24 Juni 2011 - 12:37

Laura:

Heeee Stinkerds,

Hoop dat jullie een kookwasje kunnen draaien daar want de onderbroekjes en shirts zullen inmiddels wel aangekoekt zijn... iieeelll
    En hoop natuurlijk ook dat de tassen inmiddels aangekomen zijn...

Mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie en ook al een paar mooie pics geschoten... Top!

Enjoy en keep in tuts xxx Lau

• 24 Juni 2011 - 16:53

Robert En Natalie:

hoi
    kei leuk om wat van jullie te horen en dat we jullie zo kunnen volgen.Draai gewoon je kleren binnenste buiten hebben ze daar toch niet in de gaten :)
    Hopelijk komt de bagage snel jullie kant op anders zeg het maar stuur wel wat slipjes van de Zeeman op.

Kei veul plezier
    Groetjes Robert en Natalie

• 25 Juni 2011 - 05:46

Kellie:

Hè jullie daar!
    Wat leuk jullie reisverslag! Hoe is het nou daar? Nog steeds heet, heet, heet..? Hier in het nederlandse koude kikkerlandje is het koud koud koud! En heel veel regen (jullie missen dus niks hier). hahaha, dat van die juwelier klinkt bekend!! Hoe denk jij dat wij aan onze trouwringen zijn gekomen ;-) ??..
    Even over jullie bagage..echt rot voor jullie! Degene die die systemen maakt moeten ze afslaan ;-)!! hopelijk loopt het allemaal goed af en hebben jullie snel de tassen terug. Jullie kleren zullen nu langzaamaan wel stinken door al dat zweet..
    Ik ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs kellie

• 26 Juni 2011 - 12:40

Teuntje:

Nou heb je toch elke dag dat leuke t-shirt aan! ;) Veel plezier!! Xx

• 28 Juni 2011 - 14:05

Ingrid:

hoi hoi ik hoor zo weinig, is alles nog goed of zijn jullie er zo stil van, van alle indrukken.....

• 28 Juni 2011 - 16:54

Wil En Tante Ger:

leuk dat je ons op de hoogte houd
    waar jullie zijn
    we willen alles weten
    we hopen dat jullie veel plezier hebben