Bangkok - Ko Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu Bangkok - Ko Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu

Bangkok - Ko Samui

Door: erikenelkie

29 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Jeuj! Op vrijdag, dag 4 van de reis, is eindelijk onze bagage aangekomen! Wat wel ontzettend fijn is want vier dagen met dezelfde kleren in het kleffe Bangkok is zeker géén aanrader.....

Met heerlijk frisse kleren zijn we daarna nog twee dagen in Bangkok gebleven. We hebben daar de floating market bezocht. Een markt op bootjes... echt heel erg leuk om te zien. Alleen de mango die we daar kochten en die waarschijnlijk al een paar uur op 'n bootje in de zon lag was minder..... :-S

Op de laatste dag in Bangkok moesten we wat tijd overbruggen voordat we met de bus en boot naar Ko Samui gingen, dus zijn we nog even naar de Zoo geweest. Was wel leuk omdat we daar rond voedertijd aankwamen en dus Giraffen en Nijlpaarden mochten voeren!

Verder is het echt heel leuk om de gebruiken hier in Thailand te zien. De hoogspanningskabels hangen hier allemaal erg laag en ze zitten allemaal door elkaar, mensen zitten, ook op de snelweg, gewoon achterin de bak van een pickup... ook kleine kinderen.... Er wordt overal langs de straat gekookt, ook als daar voortdurend auto’s langsrijden en mensen langslopen (iew) en natuurlijk worden er dan af en toe vieze beesten bereid, waarvan wij niet eens wisten dat ze bestonden. Daarnaast hangt op elke hoek van de sraat zo ongeveer een portret van de koning... Die hebben ze erg hoog zitten hier. Het beledigen van de koning is ook strafbaar volgens de wet.

Onze laatste tuk tuk rit was trouwens in de oudste tuk tuk en met de oudste tuk tuk-man van heel Bangkok... (zie foto).... overal zat roest en sommige buizen van de tuk tuk waren met touwtjes aan elkaar geknoopt omdat ze helemaal doorgeroest waren. Uiteraard zagen we dat pas toen we erin zaten...... Wel ’n mooie afsluiter!

Inmiddels zitten we op het eiland Ko Samui, waar we vooral genieten van de mooie stranden en lekker aan het relaxen zijn. Morgen gaan we verder naar Ko Panghan en vervolgens naar Krabi, Ko Phi Phi en Phuket, waar we allemaal zo’n vier a vijf dagen blijven. Daarna gaan we naar het noorden, naar Chang Mai, waar we drie dagen op olifanten door de jungle gaan trekken, op bamboe vlotten gaan raften en slapen bij de lokale bevolking. Goede vooruitzichten dus! Uiteraard mailen we de details van al deze gebeurtenissen nog wel door als we er zijn!
Nu gaan we lekker even het strand op!

• 29 Juni 2011 - 06:30

Robert En Natalie:

ola,we zijn blij dat jullie eindelijk schone kleren konden aantrekken,we roken jullie onderhand hier.Geniet lekker op het strand gaan wij vanaf morgen ook doen.Ps toch leuk dat je de oudste tuk tukker van Bangkok hebt ontmoet,hedde toch het gevoel dat ons pa er een bietje bij is haha.
    Groetjes vanuit het zonnige portugal-

• 29 Juni 2011 - 07:17

Ine:

Fijn dat jullie bagage er weer is!
    Nu maar lekker genieten van die mooie eilanden. Spannend zo'n reis door de jungle. Ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's straks.
    Hier is het na gisteren 35 graden nu weer 18 graden echt hollands dus.
    groetjes en liefs Ine

• 29 Juni 2011 - 08:54

Henny:

Hallo allebei, fijn dat er weer schone kleren zijn en de bagage weer terecht is. Geniet en ontspan maar lekker. Liefs Henny.

• 29 Juni 2011 - 09:58

Bas Wiggers:

Hi Erik & Elkie,
    Even een berichtje uit het natte NL.
    Ik wilde jullie even heel erg veel plezier en succes wensen met de fantastische trip die jullie hebben en nog gaan krijgen! mochten jullie nog info danwel advies over australie nodig hebben, laat het gerust weten!

Groeten, Bas Wiggers

• 29 Juni 2011 - 09:58

Bas Wiggers:

Hi Erik & Elkie,
    Even een berichtje uit het natte NL.

Groeten, Bas Wiggers

• 29 Juni 2011 - 10:45

Suzan M.:

Hey Erik en Elkie,

Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Heel veel plezier en geniet van alle avonturen die nog komen gaan. :-)

Groetjes,
    Suzan

• 29 Juni 2011 - 10:46

Joop :

Hoi Erik & Elkie,

Fijn dat je koffers terecht zijn en dat je het zo leuk vind in Thailand......
    De foto van de verroeste tuk-tuk kon ik niet vinden(moet zeker nog geplaatst worden.)
    Nicolien is met haar moeder op het moment ook in Thailand.
    Ik kom over 5 weken maar dan zijn jullie natuurlijk allang in China ofzo

Groetjes van Joop

• 29 Juni 2011 - 10:49

Hey lieverds!

haha Thailand is echt te gek he?! gaan jullie niet naar Ko Tao?"is echt het mooiste eiland (heb ik dan van horen zeggen ;-))

geniet ervan en wij kijken hier alweer uit naar een nieuwe update (en foto's) :-D

groetjes uit een stormachtig NL

• 29 Juni 2011 - 11:39

Je Moeder:

Hey erikenelkie,

Fijn om weer een verhaal van je te lezen. Je schrijft leuk trouwens. Wat hebben jullie al veel meegemaakt in die korte periode. Heel spannend.
    Geniet van alles en heel veel liefs.

• 29 Juni 2011 - 13:24

Eline:

Klinkt fantastisch, lieverds! Geniet ze! Dikke kus

• 29 Juni 2011 - 16:28

Rick:

Het wordt steeds beter lees ik..afgezien van een onoplettendheid met eten..
    Geniet ervan kanjers..

• 29 Juni 2011 - 19:57

Wil En Ger:

kei leuk die fotoos weer. wel eng die slang om jouw nek elkie da zou ik nie durven (ger) hij zou is bijten zeg. fijn da jullie je kleren terug hebben wnat da zal nie fijn zijn 4 dagen dezelfde kleren met die hitte. gr wil en ger vanuit een koud nederland

• 30 Juni 2011 - 09:16

Ingrid:

hoi hoi, inderdaad van koh tao heb ik ook gehoord(ben er zelf ook nog niet geweest, misschien deze zomer) dat het echt héél mooi is, moeten jullie toch doen als het niet omslachtig is.
    groetjes en tot snel

• 30 Juni 2011 - 12:07

De Spoekies:

Woow... leuke verhalen tot nu toe.... Ik rook jullie hier :))
    Klinkt allemaal wel spannend wat jullie nog gaan doen.....

Liefs van ons

• 30 Juni 2011 - 20:38

Niels:

Heyyy ,

leuk om te lezen allemaal, Geweldig..!!
    Al veel mee gemaakt zeg..!! Ellie, super fijn om te horen dat je eindelijk schone kleren aan hebt.. :)hihi...Nou veel plezier en geniet ervan.. Kees ze..!! haha.. Kus

• 30 Juni 2011 - 21:37

Teuntje:

haha, 'hmm noodle soup'! Friends toch? ;)
    Het klinkt echt super en vooral leuk om al meteen zoveel foto's te zien! Goed bezig, ik houd het nog wel een paar maanden vol om jullie te volgen! :D
    Liefs!!

• 01 Juli 2011 - 20:31

Linnie:

Hey Erik en Ellie, kei cool die reisverslagen, lees ze met plezier, vind het super dat wij het vanuit Nederland mee kunnen beleven met jullie spaart je iig weer een hoop uitleg als je terug bent hahahaha....
    Heel veel plezier en wij werken wel hè, oh ja hier is het orkanisch geweest regen, donder en wind erggg hard, noodweer 34 graden maar weer overleeft.. Nou saampjes have fun en geniet ervan liefs Linnie en dikke zoenen.....

• 01 Juli 2011 - 20:32

Linnie:

Ehhh laatste berichtje is van Linnie de Pinnie hihihihi.... Zie dat er meer Linnies zijn ;-)

• 03 Juli 2011 - 14:25

Leoni:

Hee avonturiers,

Wat een mooie verhalen en foto's. Ook de toelichting bij de foto van Elkie met het nijlpaard valt in de smaak :) Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Liefs Leoni

• 04 Juli 2011 - 17:54

Truus B.:

Hallo Erik en Elkie,

Hoorde van jullie dat jullie even geen internet hebben; jammer dan... hopen dat dit snel weer in orde is. Ook al wezen duiken !!! tsjonge tsjonge. Hoop ook daarvan nog mooie foto's te zien.
    liefs truus b.

• 05 Juli 2011 - 13:37

Ciel:

Woow Wat een avonturen, nu al! En die olifanten en raften! Echt te gek!! Jullie halen er zeker uit wat er in zit zo te lezen...erg gaaf heur. Genietzet! xx