Krabi en Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu Krabi en Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu

Krabi en Phi Phi

Door: erikenelkie

10 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Voordat we aan de verhalen over Krabi en Ko Phi Phi beginnen, willen we jullie eerst even laten weten hoe leuk het is om alle reacties op onze verhalen en foto’s te lezen. Hebben niet altijd internet en dus niet altijd de kans om persoonlijk te reageren, maar het is echt heel leuk om jullie reacties te lezen!

Krabi dus.... Vanuit Ko Phangan zijn we hier naartoe gegaan. Is een beetje tegengevallen omdat Erik ziek werd in de nacht voordat we gingen (slecht eten waarschijnlijk) en Elkie twee dagen daarna...(ook slecht eten of hééél oud bier, we zijn er nog niet achter of je daar zo ziek van kunt worden) dus van de vier dagen op Krabi, hebben we er drie voornamelijk op de hotelkamer (c.q. WC) doorgebracht..... :-S
De laatste dag op Krabi zijn we met een longtailboat naar Railay gegaan. Een supermooi stuk strand van Krabi omgeven door kalksteenrotsen waar veel wordt geklommen... Gelukkig was dit heeel erg mooi, dus dat heeft onze tijd op Krabi weer enigszins goedgemaakt.

Wat trouwens in het algemeen, maar ook op Krabi nogal grappig is, is dat de lokale bevolking hier niet zo goed Engels spreekt... dus dat levert soms wat verwarring op. Zo kwam een serveerster onze clubsandwich en tunasandwich brengen en zei toen ze die bij ons neerzette: “wait, fin fai..!” dus wij schrokken ons rot en vroegen wat ze bedoelde maar besloten in ieder geval om nog even te wachten met eten....toen nog een keer “fin fai..!” en na nog een onbegijpelijke blik van ons weer “fin fai..!”. Na de derde keer gaf ze het op en wees ze naar de keuken waarna ze haastig wegliep om vervogens een paar minuten later aan te komen lopen met een bord “french fries”......!!! Dus.......

Geheel fit zijn we vervolgens vanmorgen vroeg met de boot vertrokken naar Ko Phi Phi waar we het meteen naar onze zin hadden en na een lekkere maaltijd op weg gingen naar “Long Beach”... een strand wat volgens de she mailische receptionist(e) een half uurtje lopen was... langs het strand. Naïef als we waren dachten we dat dit een makkelijk geasfalteerd weggetje zou zijn.... Niets was minder waar. Het begon inderdaad met een geasfalteerd weggetje... een meter of 30... daarna werd de weg afgewisseld door stukken strand en voor het grootste gedeelte kleine zandpaadjes, boomwortels en rostblokken tussen de bomen door met hier een daar een huisje van een resort... Op zich al een redelijke uitdaging op slippers... maar daar bleef het natuurlijk niet bij... na zo’n 20 minuten lopen horen we een meter links naast ons opeens een kei hard “sssssssccchhh” en zien we daar twee (valse?) ganzen hun territorium bewaken.. snel klein huppelpasje en hart in de keel natuurlijk, maar met goede moed verder... ganzen hebben we thuis inmmers ook..... Maar dan... als we “long beach” al in zich hebben en alleen de laatste boomwortel-rotsafdaling nog moeten trotseren, stopt Erik (die voorop loopt) ineens abrupt en maakt een soort van gorgelend schrikgeluid.... want... twee centimeter naast zijn voet (met alleen het slippertje) zitten twee slangen!!!! Aaaarggghhhh! Nadat de eerste schrik voorbij is en we ze voorzichtig nog eens bekijken, zijn ze ongeveer 50cm groot, maar het was dan ook onze eerste real life slang-ervaring ooit! Ook kleine slangen zijn dan heel eng...!
Na een paar uur lekker op het strand te hebben gelegen, van het uitzicht genoten en biertje gedronken (je kent het wel :)) zijn we dan ook blij als we op de terugweg voorbij het slangenstuk zijn... Dat geeft ons de rust om eens te kijken naar die gaten in de grond waar we op de heenweg als langskwamen en waarvan Elkie dacht dat het van die holletjes waren waar de zandkrabjes op het strand zich in verschuilen.. deze zijn alleen wat groter... Als we daar langskomen, links en rechts van het pad zitten overal gaten, zien we inderdaad het een en ander in de holletjes inschieten... we kijken ernaar zoals we op het strand ook steeds vertederd naar de schattige zandkrabjes hebben gekeken die zo raar zijwaarts bewegen, maar dan, als we goed kijken, blijken het VOGELSPINNEN te zijn!!!! Aaaaaaaarrrggggghhhhhh! Met een dozijn tegelijk sluipen ze de hollen in... sommigen helemaal en sommigen blijven halverwege nog even zitten om ons een fijne blik op hun achterste en 6 van de 8, dik behaarde poten te werpen........ Wie zei dat vakantie ontspannend was ?!?

Pffff.... nu dan maar lekker even uitrusten van al deze stress (wat maak je nou helemaal mee in Eindhoven) en dan lekker wat eten en drinken. Ko Phi Phi is zo op het eerste gezicht erg mooi, dus de komende drie dagen zullen we ons hier wel vermaken. Vervolgens gaan we dan naar Phuket om op de 14e Eriks 30ste verjaardag te vieren! :)
Al was hij van alle stress van de Long Beach wandeling vanzelf al bijna een jaartje ouder geworden.... (en ik ook) ;-)

• 10 Juli 2011 - 14:22

Vera:

Mooie foto's! En super leuk om jullie verhalen te lezen!

groetjes Vera

• 10 Juli 2011 - 17:49

Rick:

Wat een geweldige foto's...
    Jullie maken wat mee in een relatief korte tijd...
    Hoop dat jullie niet teveel diaree dagen gaan krijgen...maar dat hoort er helaas ook een beetje bij..
    Genieten maar ..pilsje van mij..
    TOPPERS

• 10 Juli 2011 - 18:14

Tuna:

Klinkt weer super!! Wel doodeng met al die gekke beesten, maar gelukkig is het alleen flink schrikken. We zijn in nl natuurlijk ook niets gewend! Alvast een super fijne Verjaardag Erik! Liefs!

• 10 Juli 2011 - 18:26

Wil En Ger:

hoi eric en elkie kei mooi daar op de fotoos te zien jammer dat jullie ziek zijn geweest. die beesten die jullie allemaal tegenkomen vinden wij mar eng vooral de grote spinnen. groetjes uit eindhoven

• 10 Juli 2011 - 19:26

Miranda Maas:

Hoi Erik en Elkie, Geweldig om jullie avonturen te lezen en jullie mooie foto's te bekijken. We zijn nieuwsgierig naar jullie volgende reisverslagen.
    Groetjes Frank&Miranda

• 10 Juli 2011 - 19:38

Ine:

Hoi elkie en erik

Super leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Ik zie het zo voor me jullie met z'n tweeén daar, met al die enge beesten. En als ik al die mooie foto's zie wordt ik echt jaloers. Geniet er maar lekker van, wij genieten ondertussen wel van jullie verhalen.
    groetjes en liefs

• 11 Juli 2011 - 05:32

Jessica Goldstein:

Hey E en E,

Klinkt super goed allemaal. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Echt leuk om de verhalen te lezen!!
    Duiken is echt super he! Is verslavend...

Geniet nog lekker en ik blijf jullie verhalen lezen.

Liefs Jessica

• 11 Juli 2011 - 07:07

Hans & Hanneke:

Leuk om iets te horen. De vorige verslagen hebben mijn mailadres gemist(?) dus ik zie het nu voor het eerst. Mooi dat jullie het zo goed hebben. Erik drink er donderdag een van ons! Alvast gefeliciteerd! Veel plezier nog en we lezen de avonturen wel.
    Groeten

• 11 Juli 2011 - 09:00

Onselmi:

Het heeft even geduurd, maar ik heb uitgevonden hoe je kunt regageren... ha ha denkt elkie elm... (da's een insiders joke).
    Erg leuk om jullie reisverhaal te lezen. Wat een onderneming en wat een ervaring! Geweldig! Misschien doen jullie ook nog de cook-eilanden aan? Daar zit m'n zusje op een of ander eilandje...
    xx

• 11 Juli 2011 - 09:03

Joop & Nicolien:

Hello Eric & Elkie,
    Leuk dat juliie het zo fijn vinden.
    Neem wat vaker je camera mee zodat wij hier ook kunnen meegenieten van al die enge beesten!!!
    Als jullie nog op Phi-Phi zijn moet je zeker een keer naar view point lopen(prachtig uitzicht over het eiland)
    Verder nog veel plezier en weinig toiletbezoek.....

Joop & Nicolien

• 11 Juli 2011 - 09:24

Pascal:

Ziet er allemaal heel mooi uit, maar als ik je verhaal lees, dan ben ik aboluut niet jaloers en heel blij dat ik schoon en veilig in Nederland zit!

• 12 Juli 2011 - 08:23

Remco & Linda:

Een berichtje van ons uit het zonnige, regenachtige (vooruitzicht) Nederland.
    Wij vinden het altijd geweldig om iemand zijn ervaringen te lezen. Zeker met foto's erbij kun je echt meeleven!! Ben ook erg benieuwd wat jullie leuker vinden, de oost of weskant van Thailand. Jullie gingen ook nog raften toch? Wij vonden dat geweldig dus ben erg benieuwd hoe jullie het zal bevallen:-)
    Geniet ervan hou ons op de hoogte en Erik alvast van harte gefeliciteerd!

Groetjes Remco & Linda

• 12 Juli 2011 - 11:31

Linde:

Hey wereldreizigers!
    OMG!!!!! ik ben zoooo blij dat ik die slangen niet heb gezien, ik denk echt dat ik terplekke een hartaanval had gekregen! t ziet er idd wel allemaal erg idyllisch en mooi uit!lekker genieten jullie daar he?!
    xxx Linde

• 12 Juli 2011 - 17:45

Leny Van Lierop:

Hoi Elkie en Erik,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, zo goed beschreven, bijna alsof je er bij bent. (was dat maar waar!). Maar och, de zomer in Nederland valt wel mee en zo niet dan gaan we gewoon naar het zuiden, zon genoeg! (ja, ja, dat is het voorrecht van pensionados). Jammer van de 'ziektedagen', maar daar ontkom je blijkbaar niet aan.
    En misschien schrikken jullie thuis niet meer van spinnen. Genieten nog maar en Erik een fijne verjaardag.

• 13 Juli 2011 - 19:18

Thijs & AC:

Jaa, moet toch circa 02.00 uur zijn nu bij jullie, Erik van harte gefeliciteerd met het bereiken van je 30e (of inmiddels 31e begrijp ik) verjaardag!! Mooie verhalen, misschien kun je er een boek van maken ;-). Ik verwacht nog wel wat foto's van al die gevaarlijke 'reuze-'animals! :-D

Genieten, wij proosten alvast op je verjaardag!
    Dikke kus

• 14 Juli 2011 - 07:02

Rick:

He bikkels hoop dat alles nog naar wens gaat...en ?....hangen de slingers in de kamer vandaag?
    Van harte gefeliciteerd Erik...zomaar de magische leeftijd van 30 bereikt en dat nog wel in thailand, hoe leuk is dat...
    Drink maar een aziatisch biertje van mij..heeeeeeeeel veel plezier maak er, zo mogelijk, nog maar een mooiere dag van vandaag...fun
    En El, jij natuurlijk gefeliciteerd met jouw kanjer..dikke kus

• 14 Juli 2011 - 07:57

M & P:

Hey Eer,

Van harte gefeliciteerd met jouw 30e verjaardag en vanuit een regenachtig Nederland heel veel plezier gewenst vandaag. We hebben al wel gebak gehaald voor bij de koffie en we drinken er ZEKER eentje op jouw gezondheid vandaag. We belle .....
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 Juli 2011 - 08:47

Suus En Sien:

Lieve Erik, Happy Birthday!!!! Ik zeg extra cocktail vandaag!!! Heel veel dikke kussen voor je 30ste verjaardag! Liefs Suus en Sien

• 14 Juli 2011 - 17:33

Leoni:

Hoi Erik en Elkie,

Wat een spannend verhaal weer. Het begon me overal te jeuken toen jullie over slangen en spinnen begonnen ;) Ook bijzonder gave foto's! Ik mis alleen jullie op de foto's, hint! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Veel plezier in Phuket en hopelijk vieren jullie de verjaardag van Erik goed. Proost!

Liefs Leoni

• 14 Juli 2011 - 18:02

Robert En Natalie:

he
    weer goed om al jullie verhalen weer te lezen,zijn net terug van vakantie en genieten hier nog een paar dagen na van de fijne regenbuien:)
    Eric van harte gefeliciteerd met je verjaardag en neem er een paar extra biertjes op he.
    Groeten en veel plezier Robert en natalie

• 15 Juli 2011 - 12:34

Jan En Thea Wiggers:

Hallo Erik en Elkie
    Wat fijn dat jullie zo genieten en dat wij hiervan mee kunnen genieten. Blijf dit zo doen.
    Erik nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wel een verjaardag om nooit meer te vergeten.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier.

• 15 Juli 2011 - 19:41

Thea En Truus:

hoi erik en elkie.
    Zitten nu met zijn vieren bij elkaar en zullen er alsnog eentje drinken op je verjaardag. :) groetjes van ons vieren

• 16 Juli 2011 - 10:02

Ramakers :

hoi ellie en erik, wat maken jullie veel mee en de verhalen die ik lees zijn geweldig geniet ervan en heel veel groetjes uit het natte nederlandje veels liefs

• 18 Juli 2011 - 09:34

M & P:

Hallo Erik en Elkie,

Zit met spanning te wachten op jullie olifantenverhaal. Jammer dat jullie nu niet over internet kunnen beschikken. Hoe is het ondertussen met jullie billen na 3 dagen op een ruwe olifantenhuid te hebben gezeten. Hoop snel weer iets van jullie te horen.
    xxxxxxxxxxxx mam en pap.

• 19 Juli 2011 - 19:33

Robert En Natalie:

hee erik en elkie
    wat een mooie foto's, en jullie reisverslagen zijn ook erg leuk om te lezen. super dat jullie zijn gaan duiken. de foto met elkie en het nijlpaard met de tekst "nijlpaard rechts" daar moesten we wel om lachen. wat maken jullie veel mee, echt te gek.
    heel veel liefs en een dikke kuz.

• 25 Juli 2011 - 21:07

Patty:

Ooooh.. geweldig.... vooral die reactie van Pascal..... wal een HELD he!!!!! hahaha....... is idd mar goed dat wij geen vogelspinnen tegenkomen hier!!!! brrrrrr