Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikenelkie - WaarBenJij.nu

Ko Phangan

Door: erikenelkie

05 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Na Ko Samui, een redelijk toeristisch eiland waar we elke 5 meter een maatpak, taxi, of een écht gouden ring aangeboden kregen, zijn we nu terecht gekomen op Ko Phangan, een MEGA relaxed eiland! De mensen zijn veel te lui om hun koopwaar aan te prijzen, en dat is echt heel veel fijner! Dit eiland staat bekend om twee dingen: de ontspannenheid en de feestjes (full-moon, half-moon en black-moon parties :))... Alhoewel, die ontspannenheid leidt ook wel eens tot rare situaties, zoals een uur in een restaurant zitten zonder stroom en licht; na een kwartiertje kregen we een érg felle led lamp op onze tafel (de vlekken voor onze ogen zijn inmiddels redelijk weggetrokken ;)).

We zijn terecht gekomen bij het Weangthai resort, vlakbij Ban Tai, aan de zuidkust van het eiland. Echt prima, inclusief douche-kop boven de wc-pot en geen schoonmaak service tenzij je je sleutel inlevert bij de receptie waar nooit iemand zit! Maar we hebben wel: een zwembad met uitzicht op zee! Wooow! Echt TE gaaf!

Na één dag hebben we besloten een PADI duik-cursus te gaan volgen... Drie dagen, met in totaal 5 duiken... De eerste duik was in het zwembad (met uitzicht op zee ;)). Nou, als we een ding geleerd hebben is het wel dat wij mensen niet gemaakt zijn om onder water te leven. Sjesus, het is nu vijf dagen later en er komt nog steeds chloor vrij als we naar de wc gaan, zoveel water hebben we binnen gekregen! Volledig bang en niet relaxed gingen we daarna naar Sail Rock, een duikspot hier in de buurt (uurtje varen), om op 12 meter alle dive skills te oefenen en om naar vissen te kijken, en het ging echt GOED! Zo vet, duiken! We hebben allerlei vissen gezien, barracuda’s, murenes, clownvissen, en ga zo maar door... En toen het einde van de eerste echte duikdag naderde kwam het hoogtepunt: er kwam een whale shark langsgezwommen toen wij op de boot zaten!! Dus wij onze snorkels op, het water in gesprongen, en dat ENORME beest (6 meter lang) zwom gewoon 2 meter voor ons, leek totaal niet bang, en liet ons echt dichtbij meezwemmen, meer dan een half uur lang!!! Echt zoooo geweldig, we zullen later de foto’s wel posten (we hadden zelf geen onderwatercamera, maar we krijgen foto’s opgestuurd)... We krijgen er nog steeds kippevel van!! Om zo’n beest is het echt te zieni is namelijk heel zeldzaam hier. Er waren zelfs duik-instructeurs die er nog nooit een hadden gezien!!

Gisteren hebben we een dagje niet gedoken, en zijn we naar Ang Thong National Marine Park gegaan, een eilandengroep van ongeveer 40 eilandjes... Echt een paradijs... Eerst gingen we snorkelen bij een eiland (dat door onze enthousiaste thaise begeleiders omgedoopt was tot eiland ‘wow’), daarna kregen we een rondtocht per speedboot tussen alle eilandjes door, waarna we gingen lunchen. Na de lunch hebben we nog gekajakt (??) om zo’n eilandje, gingen we zwemmen bij een verlaten strandje, en zijn we naar een uitkijkpunt op 350 meter geklommen (echt, geweldig!)... Onze begeleider raadde ons trouwens af om te klimmen met onze gewone strandslippers, want het was een redelijk moeilijke klim... Moeilijk? Sjesus, de mount everest was er niks bij! 1 minuut voor de vertrektijd waren we weer terug in de boot (stipt als altijd), waarna we uiteraard 30 minuten moesten wachten op een aantal dikke duitsers die niet op tijd waren, en gingen we weer richting appartement... Echt geweldig, deze dag!

Vandaag zijn we de tweede keer naar Sail Rock gegaan, geen whale sharks gezien, maar wel lekker vrijuit kunnen duiken, het is echt geweldig! Ook hebben we alle toetsen gehaald, dus vanaf vandaag zijn we officieel PADI open water divers! :) Whoehoe!

Morgen vertrekken we weer, richting Krabi... Schijnt ook redelijk pittoresk te zijn... :) We’ll see... Allereerst gaan we onze laatste avond in met een paar Chang’s en een lekkere Thaise maaltijd. Life is good...

• 05 Juli 2011 - 13:41

Ciel:

Jaloerssss!!! O mijn godje, wat een reis :-D

• 05 Juli 2011 - 14:35

Tiny&Christine&Randy:

Elkie & Erik,

Tof dat wij mogen mee kijken.
    Veel plezier daarzo.

Liefs van ons

• 05 Juli 2011 - 15:00

Rick:

Wat moet een mens, hier druk aan het werk, nou nog over zeggen..dan .. Dan maar het eiland benadrukken..WOW..
    En wat een hoop mee gemaakt in zo'n korte tijd..gaaf hoor.
    Kan wel zeggen geniet er maar van, maar het is meer een uitdaging om te proberen om er NIET van te genieten..hihi..(niet doen hoor)
    Heeeeeeel veel plezier nog..x

• 05 Juli 2011 - 18:12

Linda:

Wat geweldig allemaal! Heerlijk om te lezen! En wat een gave foto's!

Geniet!!!

X Linda

• 05 Juli 2011 - 18:22

Eline En Jimmy:

Wow lieverds, ge-wel-dig!! Thanks voor alle mooie verhalen! Dikke kus van ons

• 06 Juli 2011 - 07:10

Eva:

Wat een topbestemming! Gefeliciteerd met je PADI, kun je voortaan alle duikstekken bekijken en die zijn er nogal wat in Asie!!! Erg cool en bedankt voor de enthousiaste verhalen..... helpt een mens de werkdag door :-)

• 06 Juli 2011 - 18:10

Teuntje:

bij deze doop ik jullie reis om tot reis: "wow!" ;) Veel plezier en heel veel liefs!!!!

• 06 Juli 2011 - 18:27

Niels:

Ellieeee, Erikkkkk... geweldig..!!! Kunnen we samen een duikje gaan maken... SUPER VET HE..
    Proficiat... !!....maare daar gaat mijn zeeschildpad bij jullie shark.. :(

• 07 Juli 2011 - 21:40

Sonja:

Hè vakantiegangers,

Vandaag hebben we lekker gebarbequed bij het E3-strand met de "stones" en hoorden we dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Even zoeken op de site en jullie gevonden. Nog gefeliciteerd met jullie open water brevet! Echt gaaf dat jullie zijn gaan duiken en dan ook nog een whaleshark zien. Super! Veel plezier en we gaan jullie ook vanuit Weert volgen.

Groetjes, Sonja

• 08 Juli 2011 - 09:53

Stef:

Elke keer weer als ik jullie verhalen lees, worden mijn verlangens sterker en sterker! telkens maar weer aan het eind van jullie verhalen een bevestiging om ook erop uit te gaan! vind het echt mega stoer! ook dat jullie gewoon alles doen wat niet iedereen durft!

Super mooi jullie foto's en verslagen heb ze al te vaak bekeken :P

Heel veel plezier op Krabi en ook daar zullen we de foto's wel van zien!

Groetjes Stef

• 08 Juli 2011 - 13:07

Jan En Thea Wiggers:

Geweldig, wat genieten.
    Wij wensen jullie nog een hele mooie tijd en blijf vooral de verhalen op de site zetten, genieten wij ook.
    Veel plezier.

• 08 Juli 2011 - 20:07

Willemien:

Hoi Erik en Elkie, hier even een berichtje van mij. Wat een avonturen maken jullie mee en wat staan jullie in de duikerspakken stoer op de foto. Het lijkt me allemaal haast te overweldigend om te bevatten. Het is trouwens erg leuk om jullie belevenissen steeds te lezen. Nou Elkie en Erik tot schrijfs (voorlopig) groetjes Willemien

• 08 Juli 2011 - 20:36

Henny:

Hoi Elkie en Erik,
    Weer een mooi reisverslag met jullie spannende ervaringen. Ondanks de overvloed aan water dat jullie binnen hebben gekregen lijkt het me geweldig om te duiken en al het moois te bekijken. Ben benieuwd naar de onderwaterfoto's. De bijgaande plaatjes zijn erg mooi, zo krijgen wij een beeld van wat er allemaal te zien is. Heel veel lieve groetjes van Jan en Henny.

• 10 Juli 2011 - 18:13

Wil En Ger:

mooi reisverslag en mooie fotoos. wij durven zelf nie in t vliegtuig en zo zien we toch wa van de wereld en horenwe erover. met die haai vinden we wel eng