Angkor Wat en aankomst China - Reisverslag uit Wuhan, China van erikenelkie - WaarBenJij.nu Angkor Wat en aankomst China - Reisverslag uit Wuhan, China van erikenelkie - WaarBenJij.nu

Angkor Wat en aankomst China

Door: erikenelkie

07 September 2011 | China, Wuhan

Hallo, daar zijn we weer. Vanuit Wuhan in China deze keer en als het goed is, zonder amoebes!

Nadat laatstgenoemde pestkoppen hun uitrede hadden gedaan, zijn we begonnen aan onze 2e en 3e tempeldag in Siem Reap. De 2e dag hebben we Angkor Thom en Angkor Wat bezocht. We kunnnen niet anders dan alleen nóg een keer zeggen dat deze tempels met recht het 8ste wereldwonder worden genoemd. De tempels/ruines daarvan, zijn echt een van de mooiste dingen die we ooit gezien hebben!! Het zijn allemaal comlexen, met daarop meerdere tempels van zo’n 1000 jaar oud. Er is erg veel van de tempels bewaard gebleven. Daarnaast zijn ze bij vrijwel alle tempels bezig om de delen die wel ingestort zijn, opnieuw in de oude staat op te bouwen.
De tempels zijn allemaal van steen (sommige tempels zijn onderdeel van hele dorpen, waarvan de houten gebouwen natuurlijk al lang vergaan zijn) en zijn bewerkt met de meest kleine details. Naast deze kleine details zijn in de torens van de tempels grote figuren verwerkt. Een van de tempels bij Angkor Thom heeft een heleboel torens waarin steeds hetzelfde gezich uit steen ins gehouwen (216 keer!). Erg mooi om te zien.

De 3e tempeldag zijn we begonnen om 5 uur ’s ochtends (!) omdat we graag de zonsopgang bij Angkor Wat wilden zien. Een bekend plaatje, waar veel foto’s gemaakt zijn. Naief als we (soms nog steeds) zijn, hadden we uiteraard niet verwacht dat zo’n 500 andere bezoekers hetzelfde idee zouden hebben, waardoor de romantiek toch wel enigszins beperkt werd , ook was het natuurlijk net op die dag bewolkt, maar je kunt het maar meegemaakt hebben! :-)
Vervolgens zijn we doorgetuktukt naar Ta Phrom. Daar bleek dat we de tempels op de juiste volgorde bezocht hebben, want dit was werkelijk de allermooiste vonden we allebei! Met sprookjesachtige tempels, waar in de loop der tijd, de boomwortels van reusachtige bomen doorheen zijn gegroeid, wat de tempels en nog sprookjesachtiger aanzien geeft. Dit is althans de mening van Elkie. Erik wordt er nog steeds van verdacht deze tempel toch vooral de mooiste te vinden door de achtergebleven spirit van Angelina Jolie (of toch tenminste die van haar ‘voluptueze lippen en prachtig gevormde boezem’) toen zij hier de film Tomb Raider heeft opgenomen. Overigens wordt dit door Erik stelselmatig ontkend....

Na deze prachtige dag, zijn we de dag daarop weer met de bus teruggegaan naar Phnom Penh, waar we op het vliegtuig zijn gestapt naar China, waar we sinds een paar dagen zijn. Hierover meer in een later verslag. China is namelijk zo’n verhaal apart dat dit reisverslag anders wel erg lang zou worden. Bovendien is de aandacht van alle mannen die dit lezen waarschijnlijk blijven hangen bij de eerdergenoemde lichaamsdelen van ene Angelina, so what’s the use?! ;-)

Nihao!

• 07 September 2011 - 08:00

Ine:

Hoi Elkie en Erik
    fijn om weer van jullie te horen en vooral fijn om te horen dat het weer goed met je gaat Elkie. De foto's mis ik wel maar die houden we dan maar te goed. geniet van China en tot het volgende verslag.
    groetjes Ine

• 07 September 2011 - 08:51

Jeanne:

Wat een geestig en indrukwekkend verhaal Elkie. Je hebt vast iets van de gave van je vader en moeder meegekregen :-))

• 07 September 2011 - 13:20

Thijs:

Fantastisch!! Binnenkort foto's van het naar verluid 9e wereldwonder "Psori"... de weilanden zijn hier nu wel nat genoeg ;-)
    x

• 09 September 2011 - 15:46

Leoni:

Prachtige foto's!

• 11 September 2011 - 10:42

Thea Wiggers:

Geweldig, wat mooi. Fijn dat Elke zich weer goed voelt. Geniet lekker en fijn dat je ons zo mee laat genieten. Groeten Jan en Thea

• 11 September 2011 - 18:35

Henny:

Hallo Elkie en Erik,
    Op de eerste plaats fijn Elkie dat je weer opgeknapt en vrij van die akelijke vrijpostige indringers. Verder is het weer erg leuk om jullie reiservaringen te lezen en de foto's van de bijzondere Tempels te bekijken. Groetjes en liefs van Jan en Henny.

• 12 September 2011 - 09:38

Leny:

Hoi Elkie en Eric,
    Met een kop koffie een heerlijk uurtje doorgebracht met het lezen van alle belevenissen. (Vanwege vakantie een paar weken gemist). Wat kunnen jullie alles mooi en beeldend beschrijven! Geniet nog van alles, wij volgen het wel. groet, leny

• 13 September 2011 - 19:20

Teuntje:

Wauw, dat ziet er echt mooi uit! Vooral die gekke boom zo in de tempel.. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie China avontuur! Veel plezier!! Liefs!